طراحی تی وی وال

طراحی تی وی وال یا طراحی دیوار محل قرارگیری تلویزیون قسمت مهمی در طراحی داخلی به‌حساب می‌آید؛ چراکه این قسمت بخش اصلی اتاق نشیمن یا TV Room را تشکیل می‌دهد.

طراحی این قسمت از خانه به دلیل ایجاد هماهنگی با بخش‌های مختلف می‌تواند زیبایی منحصربه‌فردی را ایجاد نماید. طراحان جهت ایجاد این فضای زیبا و فوق‌العاده از طرح‌ها و سبک‌های خاصی باتوجه به سلیقه مشتری استفاده می‌کنند و طراحی شگفت‌انگیزی برای تی وی وال درنظر می‌گیرند. گروه طراحی لیا هوم نیز در کارنامه کاری خود، طرح‌های متنوعی را بر روی TV Wall اجرا نموده است که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب کرده است.

در این مطلب ما قصد داریم اصول طراحی تی وی وال را در کنار هم بررسی نماییم و انواع طرح‌های متنوع این بخش از خانه را به شما معرفی کنیم، پس تا پایان همراه ما باشید.

چرا طراحی تی وی وال اهمیت دارد؟

این روزها طراحی TV Wall یا دیوار پشت تلویزیون یکی از اقداماتی است که بسیاری از طراحان داخلی منزل جهت زیباتر شدن دکوراسیون داخلی انجام می‌دهند.

همچنین دیزاین این قسمت از خانه علاوه‌بر زیبایی فضا سبب کاهش انعکاس نور می‌گردد و تماشای فیلم را برای ساکنین منزل لذت‌بخش‌تر می‌کند. در طراحی تی وی وال، از متریال مختلفی مانند چوب، سنگ، شیشه یا مواد مصنوعی استفاده می‌گردد. طراحان جهت به‌کار بردن هرکدام از این متریال عوامل مختلی مانند نحوه نورپردازی، رنگ و جزئیات دیگر را درنظر می‌گیرند. تمام اجزای به‌کار رفته در این قسمت از دیزاین داخلی باید با دیگر تزئینات و وسایل هماهنگ باشند تا فضایی زیبا و خاص فراهم گردد.

معمولاً طراحان داخلی در انتخاب متریال به‌کار رفته در TV Wall فاکتورهای مشخصی را درنظر می‌گیرند، به‌عنوان مثال برای ایجاد فضایی گرم و طبیعی از متریال چوب استفاده می‌کنند یا برای خلق یک طراحی مدرن، شیشه یا مواد معدنی دیگری را در طراحی تی وی وال به‌کار می‌برند. به‌طورکلی شما می‌توانید با طراحی تی وی وال شیک و ساده فضایی زیبا و فوق‌العاده در قسمت نشیمن خانه‌تان ایجاد کنید و نظر هر بیننده‌ای را به آن جلب نمایید.

طراحی تی وی وال چگونه انجام می‌شود؟

گروه طراحی لیا هوم قبل از اجرای هر تکنیکی بر روی تی وی وال ابتدا نوع دکوراسیون داخلی منزل شما را بررسی می‌کنند و سپس باتوجه به آنچه سلیقه شما است جهت رسیدن به هدف مورد نظر بهترین تکنیک‌ها را اجرا می‌کنند.

طراحی‌های پیشنهاد شده از سوی این گروه طراحی داخلی باتوجه به فضای خانه شما، موقعیت قرارگیری تلویزیون و دکوراسیون داخلی انجام می‌گیرد. به‌طورکلی لیا هوم بهترین ایده‌ها را برای مشتریان خود درنظر می‌گرد و آن را اجرا می‌کند.

انواع طرح‌های موجود که بر روی تی وی وال اجرا می‌گردد را در ادامه بررسی می‌نماییم. شما می‌توانید باتوجه به دکوراسیون داخلی منزل و نوع سلیقه‌تا مدل مورد نظر را سفارش دهید. در مسیر انتخاب تا اجرای طراحی تی وی وال گروه طراحی لیا هوم در کنار شما خواهد بود. 

 

طراحی تی وی وال ، لیاهوم
طراحی تی وی وال ، لیاهوم

تی وی وال مدرن

دکوراسون داخلی ساده و مینیمال با رنگ‌های ملایم و بدون المان‌های تزئینی را طراحی مدرن می‌گویند. تی وی وال مدرن با استفاده از ابزارهای ساده اجرا و نصب می‌گردد و درعین سادگی بسیار شیک و نمایی منحصربه‌فرد برای فضای شما ایجاد می‌کند. در اجرای تی وی وال مدرن از MDF، PVC و دیوارپوش‌های دیوار و جذاب استفاده می‌گردد و طرح‌های خاصی بر روی دیوار اجرا می‌گردد.

تی وی وال کلاسیک

در طراحی تی وی وال کلاسیک، اغلب چوب‌های طبیعی با تزئینات خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. میزهای تلویزیون در این نوع طراحی اغلب میزهایی با سبک کلاسیک هستند که در طبقات آن اکسسوری‌ها و تزئینات خاصی متناسب با نوع دکوراسیون قرار می‌گیرد. در این نوع سبک طراحی گاهی در کنار چوب از آینه یا ورق‌های فلزی نیز به‌کار می‌رود.

متریال مورد استفاده در طراحی تی وی وال

کارشناسان و طراحان لیا هوم ایده‌های بسیار زیاد و جذابی را برای طراحی TV Wall درنظر می‌گیرند و به مرحله اجرا می‌رسانند. متریال مورد استفاده این گروه برای این نوع طراحی بسیار متنوع است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

♦ استفاده از پنل‌های نوری و نورپردازی‌های ملایم بر روی دیوار پشت تلویزیون. تماشای یک فیلم جذاب در هنگام شب با این نوع نورپردازی می‌تواند بسیار جذاب باشد و فضایی رؤیایی و دلنشین ایجاد کند.

♦ دیوار پوش‌های PVC که یکی از ایده‌های جذاب در طراحی تی وی وال شیک و ساده به‌حساب می‌آید. اینوع متریال قیمت بسیار مناسبی دارد و به راحتی روی دیوار چسبیده می‌شود.

♦ استفاده از کناف در تی وی وال نیز یکی از پرکاربردترین متریال‌ها به‌حساب می‌آید، که نمایی خاص به این قسمت می‌بخشد. کناف‌ها از تخته‌های گچی ساخته شده‌اند که به راحتی و در طرح‌های مختلفی روی دیوار نصب می‌گردند.

♦ یکی از ایده‌های جذاب تی وی وال استفاده از ورق‌های MDF به‌حساب می‌آید. این نوع متریال که تنوع بسیار بالایی دارد در هر دو سبک مدرن و کلاسیک کاربرد دارد، گروه لیا هوم به علاقمندان سبک کلاسیک پیشنهاد می‌دهد در کنار استفاده از MDF از چوب یا سنگ‌های تزئینی نیز استفاده کنید تا طراحی شما شیک و نوستالژی به نظر آید.

♦ استفاده از سنگ یکی دیگر از ایده‌های جذاب در طراحی تی وی وال به‌حساب می‌آید. این ایده هیجان‌انگیز در دکوراسیون داخلی زیبایی خانه شما را چندین برابر می‌کند. استفاده از سنگ در دکوراسیون مدرن یا کلاسیک کاربرد دارد.

 

کلام آخر

طراحی داخلی و نوع چیدمان وسایل در منزل و استفاده از متریال‌های مناسب برای هر فضا سبب می‌شود، تمام اجزا در محیط خانه با هماهنگی در کنار هم قرار گیرند و از لحاظ بصری زیبایی خاصی ایجاد کنند. طراحی تی وی وال نیز یکی از المان‌ها در دکوراسیون داخلی به‌حساب می‌آید که در طرح‌ها و سبک‌های خاصی اجرا می‌گردد.

ما در این مطلب سعی کردیم انواع این نوع طراحی و متریال مورد استفاده آن را برای شما شرح دهیم. اگر علاقمند هستید قسمت TV Wall منزل خود را دیزاین نمایید با گروه لیا هوم تماس بگیرید و از کارشناسان باتجربه ما راهنمایی بخواهید. این طراحان باتوجه به فضای شما و آنچه سلیقه‌تان است از بهترین مواد و متریال جهت طراحی تی وی وال شیک و ساده استفاده می‌کنند و فضایی فوق‌العاده منحصربه‌فرد برای شما ایجاد می‌کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *