دکوراسیون داخلی چیست ؟

دکوراسیون داخلی یا طراحی داخلی به هنر و علمی می‌گویند که جهت دیزاین فضای داخلی ساختمان برای رسیدن به محیطی سالم، آرام و فوق‌العاده استفاده می‌گردد. پروژه‌های طراحی و دکوراسیون المان‌های مختلف و متنوعی را در نوع چیدمان و استفاده از وسایل درنظر می‌گیرند که هرکدام از آن‌ها نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون داخلی برعهده دارند. کارشناسان و طراحان داخلی برای ایجاد یک فضای منحصربه‌فرد باید نکات مهمی را درنظر داشته باشند و تمام وسایل، نوع چیدمان و رنگ‌های استفاده شده را هماهنگ انتخاب کنند تا درنهایت حاصل کار بی‌نقص و خاص به‌نظر آید. اگر قصد دارید دکوراسیون آپارتمانتان را تغییر دهید به ادامه این مطلب توجه فرمایید تا نکات مهمی در طراحی داخلی منزل به شما ارائه نماییم.

منظور از دکوراسیون داخلی چیست؟

طراحی داخلی منزل یا دکوراسیون داخلی به معنای هماهنگ‌سازی اجزای داخل منزل است و با هدف ایجاد محیطی زیبا و گرم اجرا می‌گردد. این روزها که ابعاد آپارتمان‌های مسکونی روزبه‌روز کوچکتر می‌شوند انتخاب یک دیزاین مناسب می‌تواند علاوه‌بر زیبایی، امکان استفاده بهینه از فضای داخلی را برای ساکنین فراهم آورد. به‌کاربردن رنگ‌های مناسب‌ برای دیوارها، خرید وسایل با ابعاد متناسب با فضای آپارتمان، درنظر گرفتن دیزاین خاص برای طراحی تی وی وال، استفاده از پرده‌های مناسب و… همگی در ایجاد یک دکوراسیون خاص و چشمگیر تأثیر دارند.   

به‌طورکلی دکوراسیون داخلی و نوع چیدمان وسایل می‌تواند احساسات گرم و مثبت را به همه ساکنین خانه منتقل کند. بنابراین بهتر است در این راستا از متخصصین ماهر کمک بگیرید و باتوجه به فضایی که دارید و آنچه سلیقه‌تان است محیطی گرم و دوستانه در منزل خود ایجاد کنید. کارشناسان طراحی داخلی لیا هوم باتوجه به ابعاد آپارتمان شما و آنچه در ذهن دارید، در انتخاب وسایل و چیدمان خانه همراه شما هستند. باتوجه به اینکه نوع دکوراسیون داخلی در هر قسمت از خانه باید متناسب با همان قسمت باشد، در ادامه مطلب به چگونگی انتخاب دیزاین مناسب برای اجرا در قسمت‌های مختلف اشاره خواهیم کرد.

دکوراسیون سالن پذیرایی

در چیدمان سالن پذیرایی ابعاد سالن بسیار اهمیت دارد، چراکه زیبا و چشم‌نواز بودن این قسمت از خانه در بدو ورود مهمان‌ها توجه آنان را جلب می‌کند و از همه مهمتر شما نیز در ساعات حضور در خانه می‌توانید از فضای موجود نهایت استفاده و لذت را ببرید. دقت داشته باشید اگر سالن پذیرایی شما کوچک است بهتر است رنگ دیوارها و پرده را روشن انتخاب کنید و در انتخاب مبلمان سرویس‌های راحتی را به سرویس‌های استیل و کلاسیک ترجیح دهید. به‌این ترتیب شما فضای کوچک پذیرایی خود را دلباز و بزرگ‌تر نشان خواهید داد. همچنین اگر بتوانید طراحی تی وی وال را به‌صورتی خاص انتخاب کنید می‌توانید جلوه خاصی به محیط سالن پذیرایی خود ببخشید. زیرا در اغلب آپارتمان‌های کوچک سالن پذیرایی و اتاق نشیمن در هم ادغام شده است و عملاً نمی‌توان دو بخش مجزا در اختیار داشت. بنابراین شما با انجام دو طراحی متفاوت اما متناسب در کنار هم مجموعه‌ای خاص و فوق‌العاده پدید خواهید آورد.

اما اگر شما جزو افراد خوش شانس هستید و آپارتمانی دلباز و بزرگ دارید می‌توانید از انواع مبلمان کلاسیک و استیل برای این قسمت خانه خود خریداری نمایید و با مدل‌های پرده‌های فاخر و طرحدار زیبایی خاصی به محیط خود بخشید. برای استفاده از وسایل تزئینی و اکسسوری نیز باتوجه به ابعاد سالن می‌توانید از انواع میزها، تابلوها و آباژورها استفاده کنید. به‌عنوان مثال در آپارتمان‌های کوچک از آباژورهای بلند و میزهای مستطیل و در آپارتمان‌های بزرگ از میزهای گرد و مستطیل و آباژورهای کوتاه رومیزی خریداری نمایید. در انتخاب فرش نیز حتماً ابعادی درنظر بگیرید که فرش زیر پایه‌های مبل‌های شما نرود، به‌این ترتیب شما فضایی شیک در اختیار خواهید داشت.

دکوراسیون داخلی چیست
نکات طراحی منزل، تاثیر رنگ در طراحی منزل،دکوراسیون داخلی منزل

دکوراسیون اتاق‌های خواب

در چیدمان اتاق‌های خواب نیز همان قانون سالن پذیرایی پابرجاست، شما با استفاده از تخت‌های تاشو، میزهای کار چند منظوره و رنگ‌های روشن می‌توانید به اتاق خواب کوچکتان بعد ببخشید و از بیشترین فضا استفاده کنید. اگر قصد دارید برای یک اتاق کوچک پرده تهیه نمایید از پرده‌های بلند با رنگ روشن انتخاب کنید و همچنین وسایل خود را ساده‌تر انتخاب کنید. به‌این ترتیب به‌نظر می‌آید فضای بزرگتری در اتاق دارید.

اما اگر ابعاد اتاق‌های شما بزرگ است می‌توانید تخت‌های مدل‌دار با میزهای آرایش ست انتخاب کنید و وسایل داخلی اتاق را براساس جایی که دارید خریداری و استفاده نمایید. گذاشتن آباژور و نصب تابلو نیز در اتاق‌های خواب می‌تواند روح تازه‌ای به این فضا ببخشد، پس در انتخاب اکسسوری و تزئینات داخلی نهاینت سلیقه و دقت را به خرج دهید.

کلام آخر

دیزاین داخلی و طراحی دکوراسیون منزل یکی از رشته‌هایی است که همه افراد به آن علاقمند هستند. معمولاً همه ما بعد از تعویض خانه یا در ایام نزدیک به سال نو علاقه داریم با تغییر دکوراسیون فضای داخلی را زیباتر نماییم و به اشکال مختلف سعی داریم دیزاین‌های متفاوتی را امتحان یا اجرا نماییم. ما به شما پیشنهاد می‌دهیم برای تغییر دکوراسیون داخلی منزل خود از یک تیم حرفه‌ای کمک بگیرید. گروه طراحی لیا هوم با همکاری کارشناسان حرفه‌ای طراحی داخلی می‌توانند باتوجه به ابعاد آپارتمان شما و آنچه سلیقه‌تان است، فضایی فوق‌العاده برای شما خلق کنند. بنابراین بهتر است قبل از هر تغییر یا خریدی با همکاران ما تماس بگیرید و به‌صورت رایگان مشاوره دریافت نمایید. به‌این ترتیب شما می‌توانید از یک طراحی خاص و منحصربه‌فرد برای فضای داخلی منزلتان بهره‌مند شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *