طراحی سرویس حمام

طراحی حمام و سرویس بهداشتی، در زیبایی کل طراحی منزل موثر است.

امروزه نه‌تنها طراحی داخلی منزل برای افراد مهم است، بلکه دیزان و طراحی سرویس حمام نیز بین اغلب افراد اهمیت بالایی پیدا نموده است. به همین علت در اغلب فروشگاه‌های عرضه سرویس حمام می‌توانید انواع متریال و اکسسوری‌های جالب و جذابی را مشاهده نمایید که در دیزان این قسمت از خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. طراحی این قسمت از منزل هزینه آنچنانی به‌دنبال ندارد اما می‌تواند تغییرات فوق‌العاده‌ای را ایجاد کند. گروه طراحی لیاهوم قصد دارد در این مطلب به نکات مورد اهمیت در طراحی سرویس‌های حمام در اختیار شما قرار دهد، پس لطفاً تا پایان ما را همراهی بفرمایید.

نکات مهم در طراحی سرویس حمام

مهمترین نکته‌ای که در طراحی سرویس‌های حمام وجود دارد این است که این قسمت از خانه باید همیشه تمیز و مرتب باشد. تمیزی این قسمت نه‌تنها سبب رعایت بهداشت و عدم انتقال میکروب و باکتری می‌شود، بلکه احساس خوبی به افراد منتقل می‌نماید. استفاده از انواع وسایل و ابزار مناسب سرویس حمام در کنار انتخاب بهترین کفپوش و مناسب‌ترین کاشی برای دیوارها می‌تواند در مجموع فضای جالب و زیبایی ایجاد کند. فراموش نکنید به همان اندازه که به زیبایی این قسمت از خانه توجه می‌کنید، باید فکری هم به حال بوی نامطبوع نم یا رطوبت آن نیز بکنید. به‌کار گرفتن انواع خوشبوکننده‌ها و قراردادن آن‌ها در سرویس حمام می‌تواند از انتشار بوی رطوبت جلوگیری کند و حسی از لطافت را به‌همراه داشته باشد.

در خرید تجهیزات سرویس حمام می‌توانید قسمتی برای قراردادن وسایل شخصی، وسایل شستشو، حوله، وسایل تزئینی مانند گل یا شمع و… درنظر داشته باشید. بهتر است در طراحی سرویس حمام منزل خود نهایت دقت و توجه را داشته باشید تا فضایی جذاب ایجاد کنید. 

المان‌ها و فاکتورهای مورد توجه در طراحی حمام

اغلب طراحان و کارشناسان طراحی داخلی، در طراحی داخلی منزل فاکتورها و المان‌های مختلفی را مورد توجه قرار می‌دهند تا درنهایت دیزاین و چیدمان به‌صورت جذاب و فوق‌العاده‌ای انجام شود. در طراحی حمام نیز المان‌ها و فاکتورهای خاصی مورد توجه قرار می‌گیرند که اهمیت به آن‌ها سبب می‌شود فضایی چشمگیر و آرام‌بخش پدید آید. مهمترین فاکتورهای طراحی سرویس‌های حمام را در ادامه بررسی می‌کنیم.

طراحی حمام، لیاهوم
طراحی حمام، لیاهوم

قراردادن آینه در محل مناسب: فضای حمام با قرار گرفتن آینه بزرگ‌تر می‌شود. شما می‌توانید آینه‌ای با ابعاد مناسب و در انواع مدل‌های مختلف و خلاقانه به سبک‌های نامتقارن یا متقارن انتخاب و در سرویس حمام نصب کنید؛ این کار کمک زیادی به زیبایی فضا خواهد کرد.

استفاده از کنتراست: رنگ‌های سیاه و سفید در طراحی داخلی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند. شما می‌توانید در حمام نیز از این دو رنگ در کنار رنگ‌های ملایم دیگر استفاده کنید و کنتراست جالبی ایجاد نمایید.

به‌کار بردن رنگ‌های تیره: این روزها استفاده از رنگ‌های تیره در طراحی سرویس حمام در تمام دنیا ترند شده است. اگر فضای حمام شما بزرگ است می‌توانید از رنگ‌های تیره به‌عنوان رنگ اصلی و از رنگ‌های ملایم در کنار آن برای ایجاد هارمونی استفاده نمایید. این کار سبب می‌شود شما فضایی لوکس و خاص داشته باشید.

تفکیک فضاها: در اغلب منازل فضای دستشویی و حمام یکی است؛ شما می‌توانید با استفاده از پارتیشن‌‌های شیشه‌ای فضای حمام و دستشویی را از یکدیگر جدا نمایید. شما با انجام این کار نه‌تنها فضاهای جداگانه‌ای ایجاد نموده‌اید بلکه به عمر شیرآلات و دیگر تجهیزات سرویس‌ها نیز می‌افزایید.

قراردادن گیاه در سرویس: گل و گلدان ازجمله عناصری هستند که قابلیت قرار گرفتن در هر فضایی را دارند. شما می‌توانید از گل‌های خوش‌عطر و بو جهت لطافت و ایجاد رایحه خوش در حمام استفاده کنید. همچنین قراردادن گیاهان سبز ریشه‌دار نیز می‌تواند در زیبایی بصری این فضا به شما کمک فراوانی کند.

انجام نورپردازی مناسب: در طراحی داخلی نورپردازی کمک می‌کند تا به فاکتورها و المان‌های مشخصی نور بیشتری تابیده شود تا آن قسمت نمایان‌تر گردد. در اغلب طراحی‌هایی که برای حمام انجام می‌دهند، نورپردازی در بالای آینه یا کابین دوش انجام می‌شود.

قرار دادن کابین دوش در حمام: اگر تمایل داشته باشید فضای حمام گرفتن را به‌صورت مشخص و محفوظی درآورید، می‌توانید از انواع مدل‌های کابین حمام استفاده کنید. این کار مانند تفکیک فضا در سرویس‌های بهداشتی از حمام می‌تواند امکان استفاده به‌صورت هم‌زمان از دو فضا را برای ساکنین خانه فراهم آورد. به همین منظور شما می‌توانید از بین کابین‌های دوش آلمینیومی، شیشه‌ای شفاف، شیشه‌ای مشبک، درب کشویی، بدون درب و کابین وان دار انتخاب و اجرا نمایید.

کلام آخر

این روزها در اغلب مراکز ارائه تجهیزات سرویس‌های بهداشتی مدل‌های مختلفی از کنسول، کابین دوش، شیرآلات و اکسسوری‌ها را مشاهده می‌نمایید. این موضوع نشان می‌دهد طراحی سرویس حمام مانند طراحی داخلی منزل اهمیت ویژه‌ای بین افراد پیدا نموده است. شما می‌توانید باتوجه به ابعاد حمام منزل طراحی آن را انجام دهید و درنهایت فضایی جذاب و آرام‎بخش پدید آورید. گروه طراحی لیاهوم در این مطلب سعی نمود نکات مهم و المان‌های اصلی در طراحی این قسمت را به شما شرح دهد. اگر قصد دارید در کنار طراحی داخلی، این قسمت از خانه خود را نیز دیزاین نمایید بهتر است از این گروه کارشناسی کمک بگیرید. کارشناسان لیاهوم باتوجه به سلیقه و هدف شما و میزان هزینه‌تان بهترین طراحی را به شما پیشنهاد می‌دهند و آن را در سریع‌ترین زمان ممکن اجرا می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با این گروه معماری تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *