طراحی اتاق خواب

طراحی اتاق خواب نیز در مجموعه طراحی داخلی محسوب میشود. و دکوراسیون داخلی منزل تنها مخصوص سالن پذیرایی یا اتاق نشیمن نمی‌شود، بلکه شما می‎توانید در اتاق‌های خواب نیز از طراحی و چیدمان اولی بهره‌مند شوید.

در اغلب خانه‌های ما اتاق خواب محلی برای استراحت و آرامش به‌حساب می‎آید، اما در برخی از خانه‌ها اتاق خواب نه‌تنها محل استراحت است، بلکه مکانی برای انجام برخی فعالیت‌ها نیز محسوب می‌شود.

بنابراین در اینگونه مواقع پیروی از اصول طراحی اتاق خواب می‌تواند به ما کمک کند تا نهایت استفاده را از فضای موجود ببریم و مکانی مناسب و کاربردی در اختیار داشته باشیم.   

کارشناسان طراحی لیاهوم در این مطلب قصد دارند شما را با نوعدیزاین اتاق خواب آشنا کنند، تا شما بتوانید براساس آنچه نیاز دارید و باتوجه به ابعاد اتاقتان بهترین و کاربردی‌ترین نوع طراحی داخلی را انتخاب و اجرا نمایید، پس لطفاً تا پایان مطلب همراه ما باشید.

چرا توجه به دکوراسیون اتاق خواب اهمیت دارد؟

اتاق‌های خواب محلی برای آرامش و استراحت شبانه به‌حساب می‌آیند، اما در برخی موارد این مکان به‌عنوان اصلی‌ترین محل برای گذراندن اوقات روز برخی از اعضای خانواده محسوب می‌شود.

فرض کنید شما فرزند دانش‌آموز یا دانشجو داشته باشید، مسلماً او برای انجام کارهای روزانه خود ساعات طولانی را بای در اتاق خود بگذراند. یا تصور کنید ابعاد آپارتمان شما به‌اندازه‌ای نیست که یک اتاق کار جداگانه داشته باشید، بنابراین باید میزی جهت انجام کارهای خود در اتاق خواب درنظر بگیرید.

بنابراین می‌بینید که فضای اتاق خواب برای بسیاری از افراد تنها به منظور خواب و استراحت استفاده نمی‌شود. درنتیجه توجه به خرید وسایل مناسب و نوع چیدمان آن‌ها می‌تواند در ایجاد یک محیط آرام‌بخش جهت استراحت و یک فضای کاربردی جهت انجام کارها کمک فراوانی نماید. ‌

نکات مهم و ضروری در طراحی اتاق خواب

برای داشتن یک دکوراسیون داخلی زیبا و مناسب در اتاق خواب باید اصول مهمی رعایت گردد؛ شما می‌توانید بریا رسیدن به یک چیدمان اصولی با گروه طراحی لیاهوم وارد مشورت شوید. این گروه طراحی می‌توانند براساس نیاز شما، ابعاد اتاق و آنچه سلیقه‌تان است بهترین و مناسبترین دیزاین را برای شما اجرا کنند. به‌طورکلی در طراحی اتاق خواب بهتر است نکات مهم و ضروری زیر را درنظر داشته باشید:

♦ انتخاب سرویس خواب مناسب: یکی از مهمرین فاکتورها در اتاق خواب انتخاب یک سرویس خواب مناسب است. اگر ابعاد اتاق شما بزرگ است می‌توانید از انواع تختخواب‌های مدل‌ کلاسیک انتخاب کنید. اما اگر اتاق‌ خواب کوچک و جمع‌وجوری دارید بهتر است از تخت‌های ظریف‌تر یا حتی از تخت‌خواب‌های تاشو خریداری نمایید.

♦ انتخاب پره مناسب: باتوجه به سبک مورد علاقه‌تان و مدل تختخواب می‌توانید پرده مناسب اتاق را انتخاب کنید. اگر اتاق شما ابعاد کوچکی دارد حتماً پرده‌های بلند با رنگ روشن سفارش دهید و اگر سبک اتاق شما کلاسیک است می‌توانید از انواع پرده‌های مجلل به‌همراه رویه برای زینت بخشیدن به پنجره‌ها استفاده کنید.

♦ رنگ دیوارها: برخی افراد علاقه‌ دارند رنگ دیوارهای اتاق خواب با قسمت‌های دیگر منزل متفاوت باشد. برای رسیدن به این هدف و ایجاد تفاوت بین اتاق خواب و اتاق نشیمن یا سالن پذیرایی استفاده از رنگ‌های ملایم یا نصب کاغذ دیواری‌های زیبا به شما پیشنهاد می‌گردد. هرچه رنگ دیوار یا کاغذ دیواری روشن‌تر باشد اتاق شما ابعاد بزرگتری پیدا می‌کند.

♦ جاگذاری وسایل در مکان مناسب: در اتاق کودکان یکی از المان‌های واجب و ضروری میز تحریر است؛ در اتاق بزرگسالان نیز گاهی میز کار باید در اتاق خواب قرار گیرد. شما می‌توانید باتوجه به جنس و مدل تخت خواب‌ها و نوع دکوراسیون، میز با ابعاد مناسب را انتخاب و جاگذاری نمایید. کارشناسان طراحی داخلی منزل می‌توانند باتوجه به ابعاد اتاق خواب شما مناسب‌ترین طراحی را برای میز کار تدارک ببینند.

تاثیر رنگ در طراحی منزل، طراحی اتاق خواب
تاثیر رنگ در طراحی منزل، طراحی اتاق خواب، 3 نکته طلایی در طراحی اتاق خواب

ایده‌های جذاب برای اطراحی اتاق خواب

فرقی ندارد اتاق خواب شما کوچک است یا بزرگ، شما می‌توانید با درنظر گرفتن نکات مهمی فضای داخلی اتاقتان را جذاب و چشم‌نواز کنید. مهمترین اصول و ایده‌هایی که کارشناسان طراحی داخلی منزل برای اتاق‌های خواب ارائه می‌دهند عبارتند از:

♦ با قراردادن یک میز کوچک و یک قفسه جمع‌وجور کتاب، فضایی مناسب برای مطالعه درنظر بگیرید. حتی اگر اتاقتان فضای مناسب برای قراردادن میز ندارد می‌توانید در دو سمت تخت آباژور قرار دهید تا بتوانید قبل از استراحت کمی مطالعه داشته باشید.

♦ از گلدان‌های گل طبیعی برای ایجاد یک روحیه لطیف و یک فضای زیبا استفاده کنید. انتخاب گلدان‌ها و گیاهان طبیعی را باتوجه به میزان نور اتاقتان انجام دهید.

♦ تابلوها و عکس‌های زیبایتان را به دیوار نصب کنید یا حتی می‌توانید عکس عزیزانتان را روز میز کنار تختتان نیز قرار دهید. این کار کمک می‌کند تا دکوراسیون داخلی اتاق شما جذاب‌تر به نظر برسد.

♦ آینه و میز مخصوص آرایش را در مکان مناسبی قرار دهید تا بتوانید به آن راحت دسترسی داشته باشید.

♦ کمدهای دیواری را به شکل کاربردی درآورید؛ طراحان داخلی با استفاده از تکنیک‌های خاصی می‌توانند فضای داخلی کمدهای دیواری را بیشتر کنند و به‌این ترتیب فضای بیشتری برای گذاشتن وسایل و لباس‌ها در اختیار شما قرار گیرد.

کلام آخر

طراحی داخلی منزل تنها به نوع چیدمان و دیزاین سالن پذیرایی یا اتاق نشیمن خلاصه نمی‌شود.

بلکه شما می‌توانید از تکنیک‌های چیدمان در طراحی آشپزخانه، طراحی اتاق خواب و قسمت‌های دیگر منزل نیز استفاده کنید. مشورت با یک گروه طراحی حرفه‌ای می‌تواند در این زمینه کمک خوبی به شما داشته باشد، گروه طراحان لیاهوم باتوجه به فضای شما، آنچه سلیقه‌تان است و بودجه‌ای که درنظر گرفته‌اید طراحی خاص و فوق‌العاده‌ای برای شما انجام دهند. بهتر است برای ایجاد یک تغییر اساسی همین امروز با این گروه معماری تماس حاصل فرمایید.

کارشناسان لیاهوم طی یک جلسه مشاوره رایگان تمام مراحل و هزینه‌های طراحی را برای شما شرح می‌دهند و شما می‌توانید با کمک آن‌ها دیزاینی خاص و متفاوت در اتاق خواب خود ایجاد کنید.  

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *