طراحی داخلی منزل

یک خانه با دکوراسیون زیبا حتماً نباید بزرگ و مجلل باشد، این روزها آپارتمان‌های کوچکی را می‌بینیم که با استفاده از ترفندها و رعایت نکات مهم دکوراسیون داخلی، از فضایی دلنشین برخوردار شده‌اند. به‌طورکلی طراحی داخلی منزل یکی از مهمترین اصول چیدمان است که لازم است همه افراد تا حدودی از آن آگاه باشند.

چراکه در آپارتمان‌های کوچک یا حتی منازل بزرگ استفاده بهینه از فضا و به‌کارگیری فضاهای بلا استفاده و همچنین چیدمان صحیح وسایل در کنار اکسسوری‌های مرتبط می‌تواند علاوه‌بر زیبایی حسی از آرامش را برای ساکنین فراهم آورد.

کارشناسان لیاهوم در این مطلب قصد دارند شما را با اصول اولیه دکوراسیون داخلی منزل آشنا کنند و راهنمای خوبی در این زمینه برای شما باشند، پس تا پایان همراه ما باشید.

img5

چرا طراحی داخلی آپارتمان‌های کوچک اهمیت دارد؟

این روزها خانه‌های بزرگ و حیاط‌های دلباز جای خودشان را به آپارتمان‌های کوچک و بزرگ داده‌اند و دیگر خبری از خانه‌های یک طبقه یا دو طبقه نیست.

فاکتورهای مختلفی وجود دارد تا برخی از افراد آپارتمان کوچک خریداری یا اجاره نمایند. اما این موضوع دلیل خوبی برای بی‌توجهی به نوع دکوراسیون داخلی این منازل نیست. اتفاقاً طراحی داخلی منزل در آپارتمان‌های کوچک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا استفاده از تمام فضای موجود و یک چیدمان اصولی که علاوه‌بر زیبایی بصری ایجاد آرامش کند بسیار مهم است.

وجود نظم و هماهنگی بین وسایل در بخش‌های مختلف منزل و عدم آشفتگی و به‌هم‌ریختگی در آپارتمان‌های کوچک سبب می‌شود افراد در ساعاتی که در منزل هستند تجربه آرام و لذت‌بخشی را داشته باشند.

رعایت نکات مهم و اصولی در چیدمان و انتخاب اکسسوری‌های مناسب و همچنین کمک از نیروهای متخصص می‌تواند در این زمینه به ساکنین آپارتمان‌های کوچک کمک کند. مجموعه لیاهوم با بهره‌مندی از تجربه کارشناسان خبره در زمینه دکوراسیون داخلی منزل توانسته‌ است تاکنون برای فضاهای مختل ازجمله آپارتمان‌های کوچک چیدمانی فوق‌العاده و خاص تدارک ببیند.

در طراحی داخلی منزل کوچک چه نکاتی باید رعایت شود؟

همانطور که گفته شد سه اصل مهم انتخاب اکسسوری، انتخاب نوع وسایل و نحوه چیدمان در آپارتمان‌های کوچک بسیار اهمیت دارد. در این قسمت به‌صورت مجزا نکات مهم در طراحی داخلی یک آپارتمان نقلی را خدمت شما ارائه می‌نماییم

انتخاب رنگ‌ها در طراحی داخلی منزل دقت داشته باشید

یکی از مهمترین فاکتورها در طراحی داخلی منزل انتخاب رنگ مناسب برای وسایل، دیوارها، پرده و دیگر اکسسوری‌ها به‌حساب می‌آید. رنگ‌ها علاوه‌بر تأثیرات شگفت‌انگیز روانشناسی در روحیه ساکنین، تدثیر بسیار زیادی بر ابعاد و فضای یک اپارتمان می‌گذارد. اگر ساکن یک آپارتمان کوچک هستید از رنگ‌های خنثی با تنوع محدود در چیدمان خود استفاده کنید، چراکه استفاده از رنگ‌های تند محیط شما را آشفته و درهم نشان می‌دهد.

نور ورودی را کنترل کنید

تنظیم نور در قسمت‌های مختلف یک آپارتمان کوچک باید هوشمندانه و با دقت انجام شده باشد، زیرا هرچه نورپردازی بهتر صورت گیرد محیط شما دلبازتر خواهد بود. اگر آپارتمان شما نور طبیعی کمی دارد بهتر است با نصب لوسترها و چراغ‌های دیواری یک نورپردازی حرفه‌ای انجام دهید. دقت کنید به‌هیچ عنوان نورپردازی را از کف آپارتمان انجام ندهید و چراغ‌ها یا لوسترهای دیواری و سقفی را انتخاب کنید.

پروژه گلستان
p7

مبلمان راحتی انتخاب کنید

مبلمان استیل اصلاً مناسب آپارتمان کوچک نیست، زیرا با اشغال فضای بسیار زیاد ایجاد درهم ریختگی بصری و آشفتگی می‌نماید. پس به‌جای سفرش این محصول غیرکاربردی برای آپارتمان کوچکتان بهتر است از مبلمان راحتی استفاده کنید. این محصولات فضای کمی اشغال می‌کنند و از تنوع رنگی بالایی برخوردار هستند، بنابراین شما باتوجه به نوع چیدمانتان می‌توانید مبلمان راحتی مناسبی خریداری نمایید.

استفاده از وسایل چند منظوره

یکی از اصول مهم در طراحی داخلی منزل استفاده از وسایل چند منظوره به‌حساب می‌آید. مسلماً در یک آپارتمان کوچک شما نمی‌توانید از وسایل متنوع با کاربردهای مختلف استفاده کنید، بنابراین بهتر است از وسایل چند منظوره خریداری نمایید. به‌عنوان مثال تختخواب تاشو برای اتاق‌ها خریداری کنید یا از میز و صندلی‌های چند منظوره استفاده نمایید.  

از دیوارها استفاده بهینه نمایید

نصب تابلو یا شلف‌های زیبا به‌صورت عمودی می‌تواند فضای اتاق یا سالن آپارتمان کوچک شما را زیبا نماید و دیوارها را بلندتر نشان دهد.  

فرش مناسب پهن کنید

در یک آپارتمان کوچک مهم است که شما چه فرشی استفاده می‎کنید، سعی نمایید باتوجه به فضایی که دارید قالی مورد نظرتان را انتخاب کنید و حتماً توجه داشته باشید اندازه آن حتماً نباید با ابعاد فضای شما یکسان باشد، بلکه بهتر است فرش انتخابی کوچکتر از اتاق باشد و حتی‌المقدور زیر پایه مبل‌ها نرود. همچنین بهتر است اطراف مبلمان و فرش را از وسایل اضافه مانند قفسه‌های اضافه خودداری کنید. این موضوع سبب می‌شود فضای شما شلوغ و شلخته به‌نظر برسد و تأثیر بصری منفی ایجاد کند.

روی دیوارها آینه نصب کنید

نصب آینه عمودی روی دیوار در مقابل چراغ‌های دیواری به بزرگ‌نمایی آپارتمان‌های کوچک کمک فراوانی می‌کند. نصب آینه علاوه‌بر ایجاد بُعد کمک می‌کند تا نورپردازی آپارتمان شما جلوه بهتری داشته باشد و فضای شما را نورانی‌تر کند.

پرده‌ها را با دقت انتخاب کنید

 همانطور که گفته شد در دکوراسیون داخلی منزل کوچک بهتر است از رنگ‌های خنثی استفاده شود. این موضوع درخصوص پرده‌ها نیز صادق است، بهتر ای در خرید پرده رنگ‌های روشن با قد بلند انتخاب کنید، به‌این ترتیب فضای سالن یا اتاق شما بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسد. اگر پرده‌ها طرح‌های عمودی داشته باشند در زیباتر شدن و وسعت فضای شما تأثیر زیادی می‌گذارند، اما سعی نمایید پرده‌هایی با طرح‌های شلوغ و با تنوع رنگی انتخاب نکنید.

میز‌های مربع یا مستطیل خریداری کنید

میزهای مربع یا مستطیل فضاهای بلا استفاده شما را پر می‌کنند و این موضوع سبب می‌شود فضای سالن شما زیباتر و متناسب‌تر به نظر برسد. همچنین از خرید میزهای گرد پرهیز کنید چراکه این محصولات هیچ تناسبی با آپارتمان‌های کوچک ندارند.

کلام آخر

دکوراسیون داخلی منزل و نوع چیدمان وسایل برای همه ما مهم است، خواه ساکن منزلی بزرگ باشیم و خواه در یک آپارتمان کوچک زندگی کنیم.

در این مطلب قصد داشتیم درخصوص نوع دکوراسیون آپارتمان‌های کوچک مطالب مهمی به شما ارائه دهیم، اگر شما هم ساکن یک منزل کوچک هستید و علاقه دارید از یک چیدمان اصولی استفاده کنید و لحظات آرامش‌بخشی را تجربه کنید با کارشناسان لیاهوم در تماس باشید. همکاران حرفه‌ای این مجموعه باتوجه به نیاز شما و فضای موجود در آپارتمانتان بهترین و مناسب‌ترین چپیدمان را به شما پیشنهاد می‌دهند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *