دکوراسیون داخلی منزل

دکوراسیون داخلی منزل، در فضای متنوع امروزی بسیار کاربرد دارد.

این روزها نوع چیدمان وسایل و نحوه انتخاب اثاث مناسب برای قسمت‌های مختلف یک خانه خصوصاً سالن پذیرایی، اتاق نشیمن و اتاق‌های خواب اهمیت بسیاری پیدا کرده است.

چراکه قرارگرفتن اصولی وسایل در خانه می‌تواند علاوه‌بر ایجاد نظم و هماهنگی دید بصری جذابی فراهم آورد. به‌همین علت اغلب افراد در خرید وسایل منزل و نوع چیدمان آن‌ها تلاش می‌کنند تا از قاعده خاصی پیروی نمایند یا از طراحان دکوراسیون داخلی منزل جهت انجام یک دیزاین مناسب کمک بگیرند. کارشناسان طراحی داخلی، باتوجه به سبک معماری منزل، نوع وسایل و آنچه سلیقه و خواست مشتری است سعی می‌نمایند مناسب‌ترین و کاربردی‌ترین دیزاین را پیشنهاد دهند.

ما در این مطلب که توسط گروه معماری و طراحی لیاهوم تهیه شده است، سعی داشته‌ایم تا شما را با اصول طراحی داخلی منزل و انواع سبک‌های آن آشنا نماییم. بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید تا بتوانید اطلاعات کاملی دراین خصوص کسب نمایید.

طراحی دکوراسیون داخلی منزل یعنی چه؟

 طراحی داخلی منزل دانشی است که با استفاده از آن هر فضایی را در خانه می‌توان، گرم، دلنشین و چشمگیر نمود.

کارشناسان طراح داخلی با استفاده از این دانش از تمام فضای موجود در آپارتمان‌های کوچک و نقلی نهایت استفاده را می‌برند و در منازل بزرگ و وسیع بهترین و هماهنگ‌ترین چیدمان را تدارک می‌بینند. فرقی ندارد شما ساکن یک آپارتمان کوچک باشید یا منزلی بزرگ داشته باشید، به‌هرحال فراهم آوردن یک فضای مناسب و استفاده بهینه از قسمت‌های مختلف خانه می‌تواند نظمی خاص ایجاد نماید و درنهایت از لحاظ بصری زیبایی فوق‌العاده‌ای پدید آورد. دکوراسیون داخلی منزل بازتابی از شخصیت، احساسات و نوع تفکرات ساکنین خانه به‌حساب می‌آید.

بنابراین می‌توانید با دریافت مشاوره از کارشناسان طراح حرفه‌ای، به بهترین شکل ممکن محل زندگی خود را با روحیات خود هماهنگ کنید.

باتوجه به اینکه اعضای خانواده بعد از پشت‌سر گذاشتن یک روز پرمشغله کاری نیاز به آرامش، شادی و استراحت دارند؛ توجه به نکات مهم طراحی داخلی مانند انتخاب مبلمان یا رنگ دیوارها می‌تواند هماهنگی خاصی ایجاد کند و در ساعات حضور در منزل انرژی مثبت و آرامش را به اهالی منزل منتقل کند.

همچنین اهمیت به طراحی آشپزخانه نیز می‌تواند فضایی آرام برای خانم خانه و ایجاد یک فضایی آرام جهت دورهمی‌های خانوادگی ایجاد کند. پیروی از یک نقشه مشخص و دیزاین حرفه‌ای می‌تواند این فضا را برای ساکنین خانه فراهم آورد. مسلماً همه ما به‌صورت دقیق از دیزاین داخلی اطلاعات کامل نداریم، بنابراین توصیه می‌شود جهت اجرای یک دکوراسیون فوق‌العاده و جذاب حتماً از طراحان حرفه‌ای کم بگیرید.

طراحان و کاشناسان حرفه‌ای لیاهوم باتوجه به ابعاد آپارتمان شما و آنچه انتظار دارید مناسب‌ترین و کاربردی‌ترین طراحی را به شما پیشنهاد می‌دهند.

نکات طراحی منزل، دکوراسیون داخلی منزل
نکات طراحی منزل، تاثیر رنگ در طراحی منزل،دکوراسیون داخلی منزل
طراحی داخلی منزل،دکوراسیون داخلی منزل

مهمترین فاکتورها در چیدمان منزل

اجرای هرچه بهتر و اصولی‌تر طراحی داخلی منزل باید با توجه به فاکتورهای مهم و مختلفی انجام شود تا درنهایت در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین مشکل تغییرات دکوراسیون انجام شود. ازطرفی در اجرای دکوراسیون داخلی منزل آنچه برای مشتری اهمیت دارد، مدیریت هزینه‌ها است، کارشناسان طراحی داخلی لیاهوم می‌توانند باتوجه به میزان هزینه درنظر گرفته شده توسط مشتری مناسب‌ترین گزینه‌ها را پیشنهاد دهند. علاوه‌بر مسئله هزینه، فاکتورهای مهمی که باید در انتخاب نوع دیزاین و چیدمان درنظر گرفته شود به شرح زیر است:

♦ انتخاب مبلمان مناسب: مبل‌ها در دکوراسیون داخلی نقش مهمی برعهده دارند. انتخاب این جزء لاینفک از وسایل منزل باید بسیار هوشمندانه انجام شود، چراکه هماهنگی سبک مبلمان و جنس و رنگ روکش آن‌ها باید با رنگ دیوارها و دیگر اجزاء خانه بسیار اهمیت دارد.

♦ انتخاب قاب‌ها و دیوارکوب‌ها: قاب‌ عکس‌ها، تابلوهای هنری و دیوارکوب‌ها روح و زیبایی خاصی به محیز خانه می‌بخشند. بنابراین بهتر است برای ایجاد محیطی زیبا و هماهنگ، تابلوهایی انتخاب کنید که با سبک چیدمان یکی باشند و بر جذابیت محیط بیافزایند.

♦ نورپردازی مناسب: انجام تکنیک‌های نورپردازی با بهره‌گیری از لوسرها یا دیوارکوب‌های مخصوص می‌تواند در کنار نور طبیعی روز، جلوه چیدمان وسایل را چندین برابر کند. در انتخاب منبع نور غیرطبیعی دقت کنید رنگ نور (سفید یا زرد) را باتوجه به حال و هوای فضای داخلی خانه انتخاب کنید تا درنهایت دید بصری فوق‌العاده‌ای ایجاد گردد.

♦ پارتیشن‌بندی و فضاسازی: یکی از مهمترین ویژگی‌های منازل با متراژ بالا، امکان استفاده از پارتیشن یا تبدیل یک فضای بزرگ به یک فضای کوچکتر با استفاده از دیوارهای پیش‌ساخته یا پارتیشن به‌شمار می‌آید. اجرای این تکنیک می‎تواند با جداسازس راه‌رو از سالن پذیرایی یا اتاق نشیمن از آشپزخانه کمک می‎کند تا در هر قسمت سبک دلخواهتان را پیاده‌سازی کنید و از هر سبک دکوراسیون داخلی که علاقمند هستند بهره‌مند شوید.

♦ رنگ دیوارها: یکی از مهمترین فاکتورها در دکوراسیون داخلی منزل استفاده از رنگ مناسب برای دیوارها به‌حساب می‌آید. رنگ دیوارها و نوع دیزاین آن‌ها می‌تواند جلوه خاص و منحصربه‌فردی در منزل شما ایجاد کند. برای اجرای این تکنیک می‌توانید در طراحی آشپزخانه از رنگ‌های زنده، اشتهاآور و روح‌نواز استفاده کنید، یا برای رنگ دیوارهای اتاق‌های خواب از رنگ‌های آرامش‌بخش استفاده کنید. همچنین انتخاب رنگ مناسب کمک می‎کند تا فضاهای کوچک دلبازتر به نظر آیند و نواقص خانه کمتر مورد توجه قرار گیرند.

♦ انتخاب کفپوش مناسب: کفپوش بهتر است باتوجه به سبک دکوراسیون داخلی انتخاب شود. شما می‌توانید از انواع سنگ‌های طبیعی، سرامیک‌ها، پارکت، چوب، سنگ‌ها مصنوعی، موزاییک و… جهت اجرای کف آپارتمانتان استفاده کنید. توجه داشته باشید هماهنگی کفپوش با سبک دکوراسیون بسیار اهمیت دارد، عدم این هماهنگی سبب می‌شود محیط شما هیچ نظم خاصی نداشته باشد. پس بهتر است برای جلوه وسایل و دکوراسون منزلتان حتماً از کفپوش مناسب استفاده کنید.

♦ از اکسسوری‌های جذاب استفاده کنید: طراحان داخلی لیاهوم در قسمت‌های مختلف خانه باتوجه به نوع چیدمان از انواع شلف‌ها، قراردادن قفسه، قرار‎دادن کتابخانه، گلدان‌های طبیعی و… استفاده می‌کنند تا روح تازه‌ای به فضای آپارتمان شما بدهند.

 کلام آخر

وجود هماهنگی بین وسایل منزل و چیدمان آن‌ها سبب می‌شود محیطی آرام و روح‌نواز در خانه فراهم آید تا ساکنین منزل در دورهمی‌های خود احساس خوب و فوق‌العاده‌ای را تجربه کنند.

دکوراسیون داخلی منزل به ایجاد این محیط منظم و هماهنگ کمک می‌کند. اگر شما هم علاقمند هستید طراحی داخلی منزل خود را تغییر دهید و تنوعی در وضع موجود ایجاد کنید، به شما پیشنهاد می‌دهیم تا با طراحان و کارشناسان لیاهوم در تماس باشید. این گروه طراحی با ارائه مشاوه رایگان باتوجه به آنچه در ذهن شما می‌گذرد، ابعاد آپارتمان شما و بودجه‌تان مناسب‌ترین طراحی داخلی منزل را به شما پیشنهاد می‌دهند و اجرا می‌کنند.

برای ایجاد یک تغییر اساسی و شگفت‌انگیز می‌توانید همین امروز با این گروه طراحی تماس حاصل فرمایید و اولین قدم را برای ایجاد یک دکوراسیون چشم‌نواز بردارید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *