بهترین طراحی آشپزخانه

بهترین طراحی آشپزخانه، یعنی در نظر گرفتن تمام نیاز های کارفرما، مطابقت آن نیاز با اصول طراحی و بکار گیری بهترین متریال موجود.

آشپزخانه در تمام بناهای ساختمانی به‌عنوان قلب و کانون هر خانه به‌شمار می‌آید، به همین علت توجه به نوع دکوراسیون داخلی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. به‌طورکلی طراحی آشپزخانه باید به‌صورتی باشد که علاوه‌بر کاربردی بودن فضایی زیبا، مجلل و آرام ایجاد کند، چراکه یک خانم خانه‌دار اغلب ساعات روز خود را در این مکان می‌گذراند و جمع خانوادگی اغلب برای صرف غذا در آشپزخانه کنار هم جمع می‌شوند. معماران و طراحان داخلی در اکثر مواقع در طراحی آشپزخانه یکی از دو سبک مدرن یا کلاسیک را درنظر می‌گیرند و براساس آن و سلیقه ساکنین خانه طراحی داخلی این قسمت را انجام می‌دهند.

گروه طراحان لیاهوم در بهترین طراحی آشپزخانه، سه نقطه اصلی و اساسی را درنظر می‌گیرند و براساس «مثلث طلایی» مناسب‌ترین طراحی را انجام می‌دهند. با ادامه مطلب همراه ما باشید تا با مثلث طلایی بیشتر آشنا شوید و از اصول بهترین طراحی مطلع گردید.

مثلث طلایی، در بهترین طراحی آشپزخانه چیست؟

در هر آشپزخانه سه نقطه اصلی و اساسی وجود دارد که مثلث طلایی را تشکیل می‌دهند، سه رأس این مثلث محل قرارگیری سینک، گاز و یخچال را مشخص می‌کند. ابعاد مثلث طلایی باید متناسب باشد، هرچقدر اضلاع این مثلث کوچکتر باشد طراحی اصولی‌تر، بهتر و کاربردی‌تری انجام می‌شود. ابعاد و اندازه این مثلث باید به نحوی درنظر گرفته شود که دیگر قسمت‌های آشپزخانه را نیز دربرگیرد و فضای کافی برای رفت‌وآمد وجود داشته باشد. در محل قرارگیری سه رأس مثلث باید نکات مهمی مورد توجه قرارگیرد تا درنهایت طراحی بدون نقصی انجام شود، این نکات مهم عبارتند از:

♦ در طراحی اصولی نباید گاز و یخچال کنار یکدیگر قرار بیرند، زیرا حرارت گاز سبب آسیب یخچال می‌گردد.

♦ اگر یخچال را در قسمت مشخصی از آشپزخانه قرار می‌دهید که اطراف آن از کابینت پوشیده ده است، برای چرخش هوا نیز فضایی درنظر بگیرید.

♦ میز کار یا کانتر را در قسمتی از آشپزخانه قراردهید تا دسترسی آسانی از گاز، یخچال و سینک به آن داشته باشید.

♦ از قسمت زیر کانتر می‌توانید به‌عنوان محلی برای قرارگیری چند کشو یا کمد استفاده کنید.

♦ ماشین ظرفشویی را در کنار سینک قرار دهید، زیرا برای گذاشتن ظرف‌ها داخل ماشین از سینک مسافت زیادی طی نشود.

در بهترین طراحی آشپزخانه چه آیتم‌های اثرگذاری وجود دارند؟

به یاد داشته باشید طراحی آشپزخانه باید از ابتدای پروسه ساخت یا تعمیر انجام شود، چراکه باید در قدم اول تأسیسات، لوله کشی‌ها و برق کشی‌ها انجام شود و سپس طراح داخلی ایده‌های خود را در بهترین طراحی آشپزخانه اعمال نماید. زمانی که تمامی موارد برق کشی، سیم کشی، لوله کشی و تأسیسات از ابتدا پیش‌بینی شوند می‌توان براساس آن‌ها جاگذاری کابینت‌ها، کانتر و وسایل آشپزخانه را انجام گردد و با هیچ محدودت فضایی روبه‌رو  نشد. طراحان باتجربه لیاهوم در بهترین زمان طراحی داخلی آشپزخانه، یعنی قبل از کارهای تأسیساتی اقدام به طراحی قلب خانه می‌نمایند. این گروه طراحی هیچ فضای بدون کاربردی در آشپزخانه باقی نمی‌گذارند و بیشترین استفاده را ابعاد آشپزخانه می‌برند.

بهترین طراحی آشپزخانه
بهترین طراحی آشپزخانه ، طراحی داخلی منزل
بهترین طراحی آشپزخانه ، طراحی منزل، دکوراسیون داخلی

لیاهوم در طراحی‌های خود آیتم‌های اثرگذار زیر را مدنظر قرار می‌دهند و هرکدام را باتوجه به نوع دکواسیون داخلی، ابعاد آشپزخانه و سلیقه مشتری انتخاب و اجرا می‌کنند.

◊ مصالح، کاشی‌ها و سنگ‌های به‌کار رفته در دیوارها و کف آشپزخانه

◊ کابینت‌ها و صفحه‌های رویی

◊ اکسسوری‌های روی کانتر

◊ سینک، هود و گاز

◊ استفاده از صندلی‌های مناسب

◊ جنس و نوع شیر آب مورد استفاده

چگونه می‌توان یک آشپزخانه کاربردی داشت؟

در طراحی داخلی آشپزخانه علاوه‌بر آیتم‌های گفته شده و مثلث طلایی باید ابعاد آشپزخانه و نیاز افراد خانواده نیز درنظر گرفته شود. به‌عنوان مثال در یک طراحی کاربردی باید سینک، گاز، یخچال، کابینت‌ها و … در محلی قرار می‌گیرند که در دسترس همه باشند، بدون آنکه مزاحمتی برای دیگر وسایل ایجاد کنند. گروه طراحان لیاهوم در بهترین طراحی آشپزخانه کاربردی نکات مهم زیر را درنظر می‌گیرند:

◊ رفت‌وآمدها و فعالیت افراد را درنظر می‌گیرند تا فضای کافی برای ورود و خروج و فعالیت وجود داشته باشد.

◊ از هر فضای خالی برای قراردادن کمد، قفسه، یخچال و دیگر وسایل استفاده می‌کنند. به‌این ترتیب تمام وسایل در یک آشپزخانه کاربردی جای مشخص و مناسبی دارند.

◊ وجود یک کانتر یا پیشخوان که با اهداف مشخصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کانتر یا جزیره در آشپزخانه محلی مناسب برای خوردن صبحانه و غذا است و اغلب اعضای خانواده دور آن جمع می‌شوند و به گفتگو می‌پردازند.

◊ توجه به نور در آشپزخانه یکی از مهمترین نکات در طراحی داخلی آشپزخانه به‌شمار می‌آید. مسلماً گذراندن ساعات طولانی یا صرف غذا در محلی تاریک و کم نور هیچ لذتی ندارد. به همین منظور درصورت عدم وجود نور طبیعی و کافی، طراحان از نور مصنوعی و انواع نورپردازی استفاده می‌کنند تا محیطی دلنشین تدارک ببینند.

کلام آخر

یکی از مهمترین قسمت‌های طراحی داخلی، طراحی آشپزخانه به‌حساب می‌آید؛ چراکه این قسمت از خانه نقطه کانونی خانه و محل گردهمایی‌های خانوادگی در ساعات مشخصی از روز محسوب می‌شود. اگر قصد تغییر دکوراسیون، تعمیرات یا ساخت یک آشپزخانه جدید را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با گروه لیاهوم در ارتباط باشید. طراحان داخلی در این شرکت با درنظر گرفتن فضای شما و آنچه انتظار دارید، بهترین طراحی آشپزخانه را برای شما انجام می‌دهند. همچنین گروه لیاهوم در تهیه ابزار و وسایل مورد نیاز آشپزخانه مانند گاز، شیرآلات، هود، فر و… بهترین و باکیفیت‌ترین وسایل را برای شما انتخاب می‌کنند و فضایی آرام، کاربردی و دلنشین برای شما ایجاد می‌نمایند.

جهت هماهنگی برای دریافت مشاوه رایگان با این گروه طراحی در ارتباط باشید، تمام انتظارات خود از یک آشپزخانه شیک، زیبا و منحصربه‌فرد را با گروه طراحان درمیان بگذارید تا درنهایت آشپزخانه دلخواهتان را داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *