طراحی تی وی وال مدرن

طراحی تی وی وال مدرن یا دیوار پشت تلویزیون یکی از اقدامات جذاب در طراحی داخلی و مقرون‌به‌صرفه‌ای است که برای ایجاد یک تغییر خاص در اتاق نشیمن یا سالن پذیرایی می‌توان انجام داد.

باتوجه به اینکه این روزها ابعاد آپارتمان‌ها اغلب بسیار کوچک شده‌اند و بین اتاق نشیمن و سالن پذیرایی هیچ مرزی وجود ندارد، طراحی دیوار پشت تلویزیون می‌تواند نمای کلی دکوراسیون داخلی را بسیار زیبا نماید و توجه مهمانان را از همان بدو ورود جلب کند.

در طراحی این قسمت از خانه معمولاً از دو سبک مدرن و کلاسیک الهام گرفته می‌شود و باتوجه به دیگر جزئیات دکوراسیون و سلیقه صاحبخانه به اجرا درمی‌آید. گروه طراحی لیاهوم قصد دارد در این مطلب نکات مهم و اساسی درخصوص طراحی تی وی وال مدرن را به شما ارائه دهد، پس اگر از علاقمندان دکوراسیون مدرن هستید تا پایان همراه ما باشید.

در طراحی تی وی وال مدرن چه اصولی باید رعایت گردد؟

طراحی TV wall باید از روی اصول و براساس قواعد طراحی داخلی و دکوراسیون انجام شود تا درنهایت کاری زیبا و فوق‌العاده حاصل گردد. سبک مدرن به دلیل نداشتن جزئیات و برخورداری از سادگی در کنار برخی اکسسوری‌ها و المان‌های خاص می‌تواند دکوراسیونی جذاب و زیبا فراهم آورد. همچنین باتوجه به اینکه تی وی وال یکی از عناصر اصلی در طراحی دکوراسیون محسوب می‌شود، بهتر است در اجرای آن نکات و اصول مهم زیر را درنظر داشته باشید:

♦ طراحی TV wall را روی دیواری پیاده کنید که از تمام قسمت‌های خانه دید داشته باشد.

♦ دیوار محل قرارگیری تلویزیون را به‌نحوی انتخاب کنید که دقیقاً روبه‌وری محل ورود نور نباشد، زیرا با برخورد نور به صفحه نمایش تصاویر قابل مشاهده نیستند.

♦ باتوجه به فضای داخلی خانه، نوع متریال و سبک تی وی وال را انتخاب کنید تا این قسمت از خانه با دیگر بخش‌ها هماهنگی داشته باشد.

♦ فضای اطراف TV wall را شلوغ نکنید تا در عین زیبایی خاص و منحصربه‌فرد باشد.

♦ نوع طراحی تی وی وال شما هرچه باشد، باید برای زیباتر شدن و جلوه بیشتر آن از نورپردازی استفاده کنید. برای این کار تلاش کنید براساس اصول نورپردازی عمل نمایید.

♦ اگر به گل و گیاه علاقمند هستید، قراردادن گلدان‌های طبیعی در کنار تلویزیون و تی وی وال می‌تواند فضای دکوراسیون شما را فوق‌العاده کند و به آن روح ببخشد.

طراحی تی وی وال ، لیاهوم
طراحی تی وی وال ، لیاهوم

در طراحی تی وی وال مدرن از چه متریالی استفاده می‌گردد؟

در مجموعه لیاهوم، طراحی تی وی وال مدرن با به‌کارگیری بهترین متریال انجام می‌شود و تا چندین سال تی وی وال شما مانند روز اول زیبا و چشم‌نواز باشد. در طراحی TV wall مدرن از متریال‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

♦  اجرای تی وی وال با کناف: کناف یکی از پرطرفدارترین متریال و مصالح است که جهت طراحی داخلی منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد. کناف زیبایی دکوراسیون خانه را چند برابر می‌کند، حال اگر یک نورپردازی ویژه نیز در کنار کناف اجرا گردد، این زیبایی چندین‌ برابر می‌گردد.

♦ اجرای تی وی وال با چوب: چوب یکی از انواع متریال‌ها است که در هر طراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد و زیبایی فوق‌العاده‌ای به محیط می‌بخشد. چوب به دلیل داشتن انرژی مثبت فضای داخلی خانه را گرم و دلنشین می‌کند.

♦ اجرای تی وی وال با کاغذ دیواری: کاغذ دیواری یکی از بهترین و مناسب‌ترین متریالی است که در هر دو سبک طراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد. طرح‌های کلاسیک یا نقش‌ونگارهایی با خطوط شکسته جلوه بی‌نظیری به تی وی وال شما می‌بخشد. بهتر است در انتخاب کاغذ دیواری باتوجه به فضایی که دارید طرح‌های شلوغ انتخاب نکنید، هرچه طرح‌ها ساده‌تر و خلوت‌تر باشند با دکوراسیون مدرن بهتر هماهنگ می‌شوند.

بهترین محل قرارگیری تلویزیون روی تی وی وال

در طراحی تی وی وال محل قرارگیری تلویزیون بسیار مهم است، شما باید این نکته را درنظر داشته باشید که زاویه دید به تلویزیون از سه فضای پرکاربرد در منزل یعنی نشیمن، پذیرایی و آشپزخانه درنظر گرفته شده باشد.

چیدمان صحیح و محل قرارگیری صحیح TV در اتاق نشیمن کمک می‌کند تا شما در زمان استراحت دید کافی و مناسبی به صفحه تلویزیون داشته باشید. همچنین اگر مهمان داشته باشید از اتاق پذیرایی شما و میهمانانتان می‌توانند از برنامه‌های در حال پخش استفاده کنند. رعایت زاویه دید مناسب می‌تواند در زمان صرف غذا یا صبحانه در آشپزخانه برای شما موقعیتی فراهم آورد تا بتوانید برنامه دلخواهتیان را ازدست ندهید و به تماشا ادامه دهید.

المان قابل توجه در طراحی تی وی  وال مدرن

در طراحی داخلی منزل به سبک مدرن، درنظر گرفتن المان‌هایی مانند شلف‌های دیواری می‌تواند جلوه خاصی به محیط شما بدهد. شما می‌توانید در کنار هر متریالی که برای طراحی تی وی وال استفاده می‌کنید، این دیوار را با استفاده از شلف‌ قسمت‌بندی نمایید و در هر قسمت اکسسوری‌هایی مانند شمع، گلدان، ظروف دکوری خاص و تابلوهای کوچک قرار دهید. اندازه هر شلف می‌تواند باتوجه به TV wall شما انتخاب شود و اکسسوری‌های مورد استفاده نیز می‌تواند باتوجه به سلیقه شما و نوع دکوراسیون منزلتان انتخاب شوند. در انتخاب این فاکتورها به عامل رنگ توجه ویژه‌‌ای داشته باشید تا هماهنگی و هارمونی چشم‌نوازی را ایجاد کند.

کلام آخر

این روزها اغلب افراد به نوع چیدمان و طراحی داخلی منزل توجه ویژه‌ای دارند، چراکه به‌کار بردن صحیح وسایل در جای مناسب و استفاده از رنگ‌های هماهنگ و نورپردازی‌های ویژه در کنار آن‌ها می‌تواند فضایی جذاب و فوق‌العاده ایجاد نماید.

از آنجایی که خانه همیشه محلی برای دورهمی‌های خانوادگی و مکانی برای استراحت اعضای خانواده به‌حساب می‌آید، توجه به نکات مهم و اساسی در طراحی داخلی بسیار اهمیت دارد. یکی از مهمترین نکات در همین زمینه نوع طراحی تی وی وال به‌شمار می‌آید که می‌تواند روح تازه‌ای به فضای خانه شما ببخشد. در این مطلب تلاش شد تا نکات مهم و اساسی در طراحی تی وی وال مدرن را به شما ارائه دهیم.

اگر قصد دارید برای این بخش خانه خود طراحی انجام دهید کار را به گروه طراحان لیاهوم بسپارید. کارشناسان این گروه با بررسی نوع دکوراسیون شما و آنچه سلیقه‌تان است می‌توانند بهترین طراحی را با استفاده از مرغوب‌ترین متریال برای شما پیاده نمایند. لطفاً جهت کسب اطلاعات بیشتر با گروه لیاهوم در تماس باشید.  

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *